KEN OKUYAMA - ケン オクヤマ カーズ
KEN OKUYAMA - ケン オクヤマ カーズ

KEN OKUYAMA

K.O CARS

kode57

日本唯一のカロッツェリアである KEN OKUYAMA CARS が The Quail, Motor sports gathering で新しい提案 をいたしました。
Ferrari Enzo、Maserati Quattroporte といった市販ハイパフォーマンスカー、Ferrari Rossa、Maserati Birdcage75th といったワンオフ・コンセプトカーで斬新なスタイリングトレンドを作った KEN OKUYAMA が次世代のハイパフォーマンスカーを完成させました。フロントミッドマウントの V12 エンジンと高剛性アルミシャーシをベースに走る楽しみを追求するための様々なシェイプアップを行っています。また日本の誇る最高峰の技術を用いてこのハンドメイドのワンオフカーは作られており、随所に新しい提案を見出していただけます。
kode57 というモデル名は世界的にレース活動が大きな盛り上がりを見せ、歴史的な名車達が誕生したアイコニック・イヤーである "1957年" に対するオマージュとして名付けました。

Creator of an innovative styling trend that gave birth to the Ferrari Enzo and Maserati Quattroporte, as well as one-off concept cars including the Ferrari Rossa and Maserati Birdcage 75th, KEN OKUYAMA CARS today announces the completion of a next generation high performance car.
Sitting on a highly rigid aluminum chassis, the kode57 is propelled by one of the world's most powerful V12 engines mounted directly behind the front axle in a front mid-ship configuration. It is a limited edition car whose body has been meticulously styled to deliver a breath-taking visual experience and supercar driving pleasure.
KEN OKUYAMA CARS guarantees you will be able to appreciate the high level of passion and commitment in all facets of this one-off model, built in a Japanese state-of-the-art facility focusing on specialist handmade techniques.
The name kode57 pays homage to the year 1957, an iconic year in which many legendary cars were born and motor racing gained a strong worldwide following.

 

ロングノーズ・ショートデッキというオーセンティックでクラシカルな基本プロポーションをベースとしながらも、どのボディパネル面にも、斬新かつ革新的なデザイン ディテイルの提案をお楽しみいただけます。
フロント左右のエアインテーク、前後タイヤの後ろに位置するフィン、リアの大型ディフューザーといった内部空気流を増やし、実質的な前面投影面積を減らす画期的デザイン手法を用いることで、空気抵抗を大きく減少させています。 これらは空力的に優れた効果を生み出しているのはもちろん、視覚的に、あたかもフォーミュラカーのような大胆なフェンダー部の処理はスポーツカーとしての魅力にあふれています。 アルミニウム製のスペースフレームとカーボンファイバーのアウターパネルを用いたボディ構造は徹底的な軽量化が追及されています。低く位置するウィンドスクリーンと左右にそびえるフェンダーを通してのオープンエアドライビングは現代のハイパフォーマンスカーとして類を見ないものです。
インテリアはドライバーサイドとパッセンジャーサイドを独立したイメージで仕上げられています。ハンドメイドで仕上げられ、レザーとウルトラスエード(TORAY)のコンビネーションはエレガントな風味を醸し出し 、 リアヒンジでポップアップするコンパクトなシザースタイプのドアはレーシーな雰囲気満点です。また、電動アジャスト式のシートやエアコン、アジャスタブルステアリングホイールなどの快適装備も施されています。
V12 気筒エンジンは顧客の好みに応じた味付けが可能であり、足回りも同様にチューニングが可能です。ドイツの NovitecRosso 社とのコラボレーションによるオーナーのテイストに合わせたカスタマイズを行います。フロントはパーキング時における路面状況に合わせて車内のスイッチにより 45mm 車高を上げることができます。タイヤはパフォーマンスとコンンフォータビリティの両立をシミュレーションしフロント Pirelli P-ZERO 295/25ZR21、リア Pirelli P-ZERO 335/25ZR22 をセレクトしました。

With its classic proportions of long-nose-short-deck, every panel on the car boasts daring and innovation in the surfaces and detail. Front air intakes, fins positioned behind each tire and a large rear diffuser improves internal airflow and cooling, while wind resistance is minimized thanks to the integration of groundbreaking design techniques that reduce frontal projection surfaces.
Employing superior aerodynamics, the two-seater takes on a Formula car-like appearance through its bold 'see-through' fenders and sleek silhouette.
As part of its exhaustive weight-saving efforts, the kode57 incorporates an aluminum space frame and carbon fiber body panels. With its low-cut windscreen and long side proportions, the roofless coupe achieves an open-air feeling not seen in today’s high performance supercars.
kode57 features a driver-oriented cockpit with bespoke individual color themes defining each seat. Its handmade leather and ultra-suede (Toray) interior combination exudes an air of elegance and style while the rear-hinged scissor-type doors give the car a super sporty look. Electrically-adjustable seats, air-conditioning and an adjustable steering wheel add comfort and enable the pilot to find their ideal driving position.
The V12 engine and suspension settings can be tuned to suit the owner's tastes thanks to a collaboration with German specialist Novitec Rosso. This partnership allows the front ride height to be adjusted by up to 45mm using a dedicated switch to assist during parking and other driving situations. Specially selecting the tires to deliver both performance and comfort, Pirelli P-Zero 295/25ZR21) were fitted to the front while P-Zero 335/25ZR22 were shod at the rear.

 

開発は東京の KEN OKUYAMA 青山スタジオで行われ、最高品質のカーボンファイバーによるボディパネル製造や NC マシンによる切削作業含むアッセンブルは KEN OKUYAMA 山形ファクトリーにて行われます。世界各国から最高峰のコンポーネンツを集め、日本の精密なクオリティコントロールの元、すべてハンドメイドでアッセンブル作業は行われます。
スポーツカーのヒストリーと世界観を理解するトップオブザトップの方に乗って頂きたい、限定モデルが kode57 です。

Penned at KEN OKUYAMA's Aoyama studio in Tokyo, the kode57 was assembled at the KEN OKUYAMA Yamagata Factory using industry-leading NC machine cutting techniques to cut and shape all carbon fiber body panels. Gathering the highest quality components from around the world, all production and assembly were done by hand using Japan’s precision quality control methods.
The kode57 is an exclusive limited edition model that we invite discerning enthusiasts of sports car history to experience in the flesh.